مرکز تماس مجازی در واقع مرکز تماسی است که در آن نمایندگان و کارمندان یک سازمان به جای این که به صورت حضوری در بخش های مختلف ساختمان یک سازمان قرار بگیرند در مناطق مختلفی پراکنده هستند. کارمندان در مرکز تماس مجازی ممکن است در گروهایی قرار داشته باشند که شامل مراکز کوچک تری است اما در اغلب موارد آن ها در منازل خود کار می کنند.
مرکز مخاطب تلفنی عبارت کوتاهی است که برای توصیف سامانه های مورد استفاده در کسب و کار ها برای مدیریت حجم وسیعی از تماس های ورودی یا خروجی به کار می رود که سبب بهره وری فضای کاری، کارمندان و همچنین کنترل مشتریان می شود.
صوت بر بستر IP یا همان VoIP روش و گروهی از فناوری ها برای ارائه ارتباطات صوتی و جلسات چند رسانه ای بر بستر شبکه های مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP) مانند اینترنت است. عبارت های دیگری که به طور معمول در ارتباط با فناوری VoIP به کار می روند عبارتند از : ارتباطات تلفنی بر بستر IP ، ارتباطات تلفنی بر بستر اینترنت ، ارتباطات تلفنی بر بستر پهنای باند وسیع و خدمات تلفنی باند وسیع.
ارائه دهندگان خدمات تلفنی VoIP مزیت های بسیاری را برای کاربران خانگی، اداری و شهروندان فراهم می کنند. اگر به یک ارتباط اینترنتی پر سرعت دسترسی داشته باشید آنگاه انتخاب خدمات تلفنی مبتنی بر ویپ بهترین انتخاب است.